مجموعه قند و نبات افضلی با تکیه بر دانش 230 ساله نبات‌ریزی در یزد و با نگاه به آینده و نیاز جامعه و مردم به عنوان بزرگترین‌مجموعه تولید کننده قند و نبات کشور در عرصه‌های ملی و بین المللی محصولات خود را عرضه می‌نماید. این مجموعه مجهز به واحدهای نظارت کیفیت، آزمایشگاه و خط تولید کاملا مکانیزه، سرمایه‌های انسانی توانمند و دلسوز و دانشی روزافزون به تولید محصولاتی منحصر به فرد می‌پردازد.‌‌‍  کارخانه نبات افضلی با صیانت و ارتقاء این میراث دیرینه شهر یزد و با تکیه بر دانش دریافتی از گذشته این صنعت، موفق شده‌ روزانه تا سقف شش تن نبات تولید نماید که بدون مداخله‌ی عملیات دستی، ضریب اطمینان و کیفیت این محصول سنتی را به صورت صد در صد افزایش بدهد. این کارخانه با تست و آزمایشهای مدام بر روی متغیرهای تولید مثل زمان و غلظت پخت، دمای بخش‌های مختلف، متغیرهایی مانند نوع شکر مصرفی، نوع آب مصرفی، زمان تبلور بلورهای نبات توانسته است انواع محصولات را در شکلهای زیبا پدیدی بیاورد و استانداردهای جدیدی را در طعم و شکل و نوع عرضه مواد برای مشتریان به همراه بیاورد. علاوه بر محصولات شناخته شده در صنعت قند و نبات، مانند کاسه نبات، پرده‌نبات و شاخه‌نبات، کارخانه افضلی در زمینه عرضه محصولات برای نیازهای مختلف، اعم از محصولات در اشکال و اندازه‌های گوناگون، و همچنین در طعم‌های مختلف مانند محصولات زعفرانی، نعنایی، دارچینی سبد محصول خود را برای مصرف کنندگان تکمیل نموده است.

ایران بازار بزرگ محصولات این کارخانه است و برای این بازار ارزشمند بیشترین تلاش صورت می‌گیرد تا محصولات شایسته و در خور شأن وارد این بازار بشود. علاوه بر مصرف داخلی تقاضای خارجی برای محصولات افضلی به گونه‌ای است که قند و نبات افضلی علاه بر کشورهای منطقه به کشورهای دوردستی مثل کانادا نیز صادر شود.

کار و تلاش و پیشرفت همچنان دغدغه مجموعه قند و نبات افضلی است و انتظار می‌رود در هر سال این مجموعه با نوآوری‌ها و محصولات جدید بتواند رضایت خاطر مشتریان و خانواده بزرگ افضلی را به دست بیاورد.